Sommarläger på fiol 2024

Fiolskolans uppskattade sommarläger 5 - 9 Augusti! 😃

När vi hade vårt första fiolläger på Sjöviks folkhögskola i Dalarna, trodde vi inte att vi skulle fortsätta med vårt supermysiga läger 10 år senare! Det är så klart våra fiollärare som planerar och undervisar på lägret som gör den härliga stämningen men också våra härliga deltagare och familjer som kommer på lägret som gör fiolveckan till vad den är.

Lägret startar måndagen den 5:e Augusti på eftermiddagen med en middag, efterföljande aktiviteter och jam vid grillen.

Tisdag till torsdag är undervisningsdagar från 9:00 - 16:00 med individuella lektioner samt grupplektioner och orkester för de äldre eleverna samt de vuxna som spelar instrument. Mycket egen tid för övning, bus, bad och vila finns för både barn och vuxna.

På fredagen, den 9 Augusti, avslutar vi lägret med en gemensam konsert innan vi äter lunch och beger oss hem.

Violin med grönska i bakgrunden
Utsikt på fiollägret

Lägret passar för barn & ungdom mellan 4-19 år.

Vi har varje år med nybörjare, som inte har börjat att spela fiol, som får en intensiv uppstarts-vecka inför höstterminen.

Elever som kommit längre får individuella lektioner, grupplektioner/teori. I vår stråkorkestern spelar de äldre grupperna i, tillsammans med de vuxna.

Är du nyfiken på att delta?

Det vore superkul att träffa er på årets läger, så att

ta kontakt med oss på fiolskola HÄR för att anmälan eller för övriga frågor.