Hyra fiol

Vi på Fiolskola.se ser gärna att barnet redan på första lektionen får se och känna på en riktig fiol, därför har finns alltid en provfiol till låns redan på den första lektionen. Så snart som möjligt bör ni anskaffa en egen fiol alternativt hyra en av oss. Vi ger gärna råd om var ni kan vända er för att köpa en fiol eller viola.

De instrument vi väljer att använda är av modellen Stentor I. Dessa fioler har bra klang och är ett bra hantverk för priset.

Fiolstorlekar som finns för uthyrning:

1. 1/10

2. 1/8

3. 1/4

Fiol, stråke, harts samt etui ingår. Kostnad 1250:- för sex månader.

Förbrukningsmaterial så som strängar ingår ej i hyrespaketet.

Erbjudandet gäller ett begränsat antal instrument. Elever hos fiolskola.se har företräde samt 15% rabatt. Eventuella skador ska täckas av er hemförsäkring. Med reservation för eventuell prisjustering och skrivfel.

Fördelar med att hyra instrument: Den fiol ni kommer att använda är kollad av oss. Om barnet växer ur den aktuella fiolstorleken inom hyresperioden byter vi upp er gratis. Ni behöver inte försöka sälja instrument på en överetablerad marknad när ni är färdiga med det. Billigare än att köpa motsvarande instrument