Lektioner för vuxna

Fiolskola.se har god vana vid att undervisa vuxna, från de som tar sina första stråktag till dig som kan spela svårare repertoar. Man skulle kunna säga att det yngsta barnet hos oss är fyra år, det äldsta är 70 år.

Vi erbjuder vuxenundervisning på följande instrument: fiol, cello, viola, piano och harpa.

Med 18 års erfarenhet av att undervisa vuxna kan vi ge en skräddarsydd kurs som ger dig möjlighet att påverka med önskemål gällande repertoar och genre.

Din pedagog håller i det övergripande och planerar detaljerna, det enda läraren inte kan göra åt dig, är att öva.

Med ömsesidig respekt och förtroende ger vi oss i kast med att utforska fiolens möjligheter.

För vuxna nybörjare på fiol ger vi spelteknik och instrumentkännedom en hög prioritet i början, för att snabbat komma igång med musiken.

För dig som har spelat fiol tidigare och vill komma igång igen, kan vi garanterat hjälpa till att utveckla din spelteknik och ergonomi. Vi fräschar också upp musikteori kunskaper och erbjuder er

digert notmaterial i en mängd genrer som klassisk musik, filmmusik, musikal, tv-spelsmusik, svensk folkmusik, irländskt.

Kursutbudet för vuxna består av:

- individuella lektioner

- duolektioner

- intensiv fiol(nybörjare 1-3, fortsättning)

- samspelskurser